اخذ ویزای شنگن،رفع ریجکتی، ویزای چندبار ورود اروپا، کانادا به صورت تخصصیاخذ ویزای شنگن،رفع ریجکتی، ویزای چندبار ورود اروپا، کانادا به صورت تخصصی

سوالات متدوال تور روسیه

سوالات متدوال تور روسیه

 

1) ثبت نام و رزرو تور روسیه چطور انجام می شود؟
از واژه تور روسیه برای پکیج رزرو بلیط هواپیما روسیه، رزرو هتل های روسیه و خدمات مسافرتی استفاده می شود. امروزه در سایت های مختلف انواع تورهای روسیه با قیمت های مختلف را می توان مشاهده کرد، پس از مشاهده شرایط و امکانات پکیج های مختلف روسیه می توانید با آژانس مسافرتی معتبری که در نظر دارید تماس گرفته و خرید خود را انجام دهید.

 

2) آیا پکیج تور روسیه همان بلیط هواپیما روسیه و رزرو هتل در روسیه است؟
بله، به طور کلی پکیج تور روسیه شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری،تور لیدر فارسی زبان و بیمه مسافرتی می باشد.

۳) آیا سفر به روسیه ویزا نیاز دارد؟
بله، برای سفر به روسیه نیاز به ویزای توریستی روسیه دارید. روسیه ویزاهای توریستی چهارده روزه و سی روزه صادر می کند .

۴) برای سفر به روسیه روبل بهتر است یا دلار؟
در سفر به روسیه باید این را بدانید که در روسیه دلار و یورو در پرداخت های روزمره هیچ کاربردی ندارند و حتماً باید روبل به همراه داشته باشید و این نکته را نیز فراموش نکنید که در فرودگاه و هتل های روسیه تبدیل ارز انجام ندهید چون تبدیل ارز با کمسیون انجام میگیرد.

۵) چطور در روسیه ارز تهیه کنیم؟
برای تهیه و تبدیل ارز در روسیه سه راه وجود دارد:
۱ – باجه های صرافی: باجه های کوچکی می باشند که ارز خرید و فروش می کنند.
۲ – بانک: در بیشتر بانک های روسیه می توانید ارز خرید و فروش نمایید.
۳ – دستگاه های خود پردازی که تبدیل ارز انجام می دهند: برای تبدیل ارز با این دستگاه ها باید با زبان روسی و یا حداقل انگلیسی آشنایی داشته باشید، این دستگاه های خودپرداز را می توانید در برخی از مراکز خرید روسیه بیابید.

۶) فاصله تهران تا روسیه با هواپیما چقدر است؟
پروازهای ورودی به روسیه به مسکو می باشند و بعد از ورود به مسکو می توان به سایر شهرهای روسیه مانند سنت پترزبورگ سفر کرد در این صورت پرواز به سمت مسکو از تهران تقریباً ۴ ساعت طول می کشد و پرواز از مسکو به سمت سنت پترزبورگ حدوداً یک ساعت طول خواهد کشید.

۷) وضعیت غذا و خوراک در تورهای مسافرتی روسیه را چه مواردی تعیین می کند؟
غذا و خوراک در سفر بسته به هتل انتخابی شما در روسیه تعیین خواهد شد. پس از انتخاب یکی از هتل های روسیه می بایست سرویس اتاق خود را مشخص نمایید. برخی از هتل های روسیه با وجود دارا بودن رستوران، هیچکدام از وعده های غذایی را روی سرویس اتاق ها قبول نمی کنند که به آنها هتل های  (OR) یا (Only Room)  گفته می شود، برخی دیگر تنها صبحانه می دهند BB) ) و برخی از آنها صبحانه و نهار یا شام را ارائه می کنند (HB)  هتل هایی هم هستند که یک وعده صبحانه، یک وعده نهار و یک وعده شام را در لیست سرویس های خود دارند که به آنها (FB) گفته می شود.

۸) چرا تورهای مسافرتی روسیه در ایام تعطیل و عید بسیار گران می شوند؟
معمولاً در ایام تعطیل به ویژه نوروز، مردم بسیاری اقدام به سفر می کنند که از این رو تمام ایرلاین ها و هتل ها قیمت های خود را افزایش می دهند. عموماً به این مواقع (( High season) گفته می شود.

۱۰) عوارض خروج از کشور چقدر است و چطور باید پرداخت کنیم؟
عوارض خروج از کشور سالانه مشخص می شود  و می بایست خود مسافر شخصاً پرداخت نماید. (عوارض خروج از کشور در سال ۱۳۹۸، برای اولین سفر ۲۲۰هزار تومان، برای سفر دوم ۵۰ درصد افزایش قیمت و برای سفر سوم به بعد افزایش صد در صدی برابر ۴۴۰ هزار تومان خواهد داشت.)

۱۱) بهترین زمان سفر به روسیه چه موقع است؟
در فصل بهار مسکو دارای آب و هوایی خنک است در صورتی که در سن پترزبورگ برف های زمستان هنوز آب نشده اند. فصل تابستان در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ روسیه دارای آب و هوای معتدل و مناسبی برای سفر می باشد که می توان با خیال راحت در این شهرها  به گشت و گذار پرداخت اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که که این بازه زمانی گران ترین زمان برای سفر به روسیه است و اگر می خواهید سفری با هزینه مقرون به صرفه به روسیه داشته باشید و از سرما گریزان نیستید بهتر است فصل پاییز و زمستان تا قبل از تعطیلات ژانویه را انتخاب کنید.

۱۲) به نظر شما بهتر است منتظر تور لحظه آخری بمانیم یا ریسک آن زیاد است؟
تورهای لحظه آخری روسیه از نظر قیمتی بسیار مناسب تر هستند ولیکن این امر را باید در نظر داشته باشید که چنانچه منتظر تورهای لحظه آخری بمانید، ممکن است که قیمت ها تغییر خاصی نداشته باشند، ممکن است جای خالی به شما نرسد، همچنین امکان دیر رسیدن و جاماندن را نیز داشته باشید.

۱۳) هنگامی که کسی از پرواز جا می ماند می تواند پول خود را پس بگیرد؟
در این شرایط دو حالت پیش می آید. اگر که پرواز شما چارتر بوده باشد، هیچ مبلغی به شما باز نخواهد گشت. ولیکن چنانچه پرواز شما سیستمی باشد، طبق قوانین پروازهای سیستمی آژانس ، پس از کسر درصدی از مبلغ باقی به شما عودت خواهد شد.

۱۴) چرا اکثر مردم می گویند با آژانس های مجری تور سفر کنید؟ آیا تفاوتی بین آژانس ها هست؟
رزرو تور روسیه از آژانس های گردشگری و آژانس هایی که مجری تور هستند از لحاظ هزینه زیاد تفاوتی ندارند. بنابراین تفاوتی ندارد که از کدام آژانس مسافرتی خرید تور روسیه خود را انجام دهید. تنها تفاوت آژانس ها در این است که چنانچه آژانس مسافرتی معتبری را پیدا نکنید و قرارداد ببندید، پیگیری های لازم و کافی در طول سفرتان از آنها دریافت نخواهید کرد.

۱۵) برای دریافت ارز مسافرتی چه کاری باید بکنیم؟
هنگامی که برای سفر به روسیه آماده می شوید، یکی از کارهایی که می بایست انجام دهید دریافت ارز مسافرتی است. ولیکن در نظر داشته باشید آژانس الفبای سفر هیچ مسئولیتی در قبال دریافت ارز مسافرتی برای مسافران ندارد. روال دریافت ارز مسافرتی به این صورت است که مسافران تور روسیه می توانند با ارائه مدارک سفر به روسیه اعم از بلیط هواپیما روسیه و ویزا و تاییدیه هتل های روسیه به بانک هایی که شعبه ارزی دارند، مراجعه کرده و حواله ارزی خود را دریافت نمایند.

۱۷) هزینه اضافه بار چقدر است و آیا می توان اضافه بار را به مقصد رساند؟
مقدار حدودی بار مجاز در ایرلاین ها ۳۰ کیلوگرم می باشد. در بلیط هواپیما روسیه می توانید مقدار مجاز بارتان را مشاهده نمایید. حال چنانچه اضافه بار داشته باشید مبتنی بر قراردادها، موظف هستید برای هر کیلوگرم بار اضافه، به میزان یک درصد از قیمت بلیط هواپیما روسیه را پرداخت نمایید. مبلغ دقیق آن بر حسب قیمت بلیط روسیه، طول پرواز و کلاس پروازی شما محاسبه می شود. در نظر داشته باشید جریمه اضافه بار به صورت نقدی دریافت می شود ولیکن شما می توانید کلیه بار خود را به سلامت تحویل بگیرید.

 

18) آیا تمامی امکانات در سرویس های All و UAll رایگان هستند؟
سرویس ALL و UALL در هتل های روسیه به این معنا هستند که تمامی خدمات در آنها اعم از صبحانه، نهار و شام و نوشیدنی رایگان سرو می شوند. با این تفاوت که در سرویس ( All inclusive)  تا ساعت ۱۲ بامداد همه خدمات هتل رایگان می باشند و از آن به بعد برای وعده غذایی و نوشیدنی باید هزینه ای جدا پرداخت نمایید. در سرویس (Ultra Inclusive) خدمات هتل ۲۴ ساعته رایگان می باشد. باید در نظر داشته باشید که خدمات خاص همانند ماساژ در این سرویس ها به صورت رایگان ارائه نمی شوند، بلکه هزینه اضافی باید پرداخت نمایید.